Most, hogy jön a jó idő végre elkezdhetjük tervezni a nyári vakációt. Ma már legtöbben a repülőt vagy az autóbuszos utazásokat választják, azonban ez korántsem volt így még néhány évtizeddel ezelőtt. Egykor vonaton utazni egy külön életforma volt, azonban ma már egy kissé elfeledett utazási formává vált. Pedig a vasúti közlekedés most is számos luxusutat ajánl, ahol maga az út legalább olyan nagy élmény, mint az úti cél. Ezeken az utakon a vonat egy igazi szállodává változik, így a vagonokat a legmodernebb technológiával és a legelegánsabb dizájnnal szerelik fel. Ha a borsos árak miatt mégis az autót választanád, vásárolj autópálya-matricát a Simple alkalmazás használatával gyorsan és egyszerűen!
Shiki-Shima, Japán
A Japánban található Shiki-Shima nevű vonat nem csak kívülről futurisztikus, hanem a belső terei is a legmodernebb technológiával és dizájnnal épültek. A Ken Kiyoyuki Okuyama által tervezett kocsik ízlésesen keverik a modern és tradicionális japán anyagokat. A vonaton összesen 17 szoba van, amiből kettő lakosztály és 15 kisebb szoba. A szerelvény talán leggyönyörűbb részei az üvegház-szerű kocsik, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a tájra. Azonban mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk azoknak, akik ki akarják próbálni ezt a luxusélményt, ugyanis egy jegy 2,6 millió forintba kerül. A vonat 2017-ben tette meg első útját Tokió és Hokkaidó között, de már most egy évre előre elkelt rá minden jegy.
Venice-Simplon-Orient-Express (VSOE)
Az Agatha Christie regényből jól ismert luxusvonat a mai napig közlekedik, méghozzá London és Velence között. Hosszas politikai csatározás után 1889-ben jött létre az első közvetlen vasúti összeköttetés Nyugat-Európa és Konstantinápoly között. Egy belga üzletembernek, Georges Nagelmackers-nek köszönhetően így jött létre az első Párizst és Konstantinápolyt összekötő vasút, amely már akkor is a legmodernebb vívmányokkal volt felszerelve. A második világháború után a vonat elvesztette luxusjellegét, egészen 1977-ig, amikor egy amerikai vállalkozó újraélesztette a legendát. Így 1982 óta ismét jár a luxusvonat, de már London és Velence között. A szerelvény az összesen 3186 km-es utat 83 óra és 30 perc alatt teszi meg. A vonat időről-időre Budapestre is berobog, ahol a Keleti-pályaudvaron tanyázik egy ideig.
hospitality-interiors.net, seeninthecity.co.ukMaharadzsa Express, India
A Maharadzsa Express India legújabb luxusvonata, ami 2010. óta szállítja az utasokat India legszebb tájain és városain keresztül. Ázsia 8. legdrágább vonatának számító közlekedési eszközön összesen 8 napon át tart az út. A legolcsóbb jegy 800 dollár, az elnöki lakosztályért pedig 2500 dollárt kell kifizetni egyetlen éjszakáért. A Maharadzsa Express 88 utast szállít, összesen 24 kocsiban. Mindegyik szoba a maharadzsa életstílusnak megfelelően lett kialakítva. Minden kabin saját hőmérséklet szabályozóval, LCD TV-el, telefonnal és internet hozzáféréssel lett ellátva. A kocsik külön panoráma ablakkal vannak felszerelve, hogy az utazás közben megcsodálhassuk India legszebb tájait és látnivalóit.
tourmyindia.com, breathedreamgo.com
Golden Eagle – Transzszibériai vasútvonal, Oroszország
A világ leghosszabb vasútvonalával büszkélkedő vonat Moszkvától és Vlagyivosztokig szállítja az utasokat. A közel 9288 km hosszú távot 147 óra 59 perc alatt teszi meg a szerelvény. A hosszú út alatt az utasoknak lehetőségük van jéghorgászni, trojkán utazni vagy elkölteni egy mongol ebédet egy jurtában. A vasútvonal építését 1891-ben kezdték el, az első szerelvények pedig 1903-ban indultak el. Akkor 16 napig tartott az út.
goldeneagleluxurytrains.com, travelwanderlive.blogspot.hu, worldtraintravel.com
Rovos Rail, Afrika
„Afrikai büszkesége” a kontinens legszebb tájain kalauzolja végig az utasokat Jóreménység foktól a Mpumalanga Nemzeti Parkon át egészen a Viktória vízesésig. A luxusvonat minden egyes kocsijának külön története van. A régebbi kocsikat ma már tökéletesen felújították, de még így is érezhető a múlt század eleji békebeli hangulat. A hatalmas ablakokból és a kinti erkélyekről felejthetetlen élmény nyílik a festői afrikai tájra. A lelkes séfek gondoskodnak arról, hogy ne csak a látvány kápráztassa el az utasokat. A fülkék légkondicionáltak, mindegyikben van íróasztal, széf, minibár és a vonat személyzete a nap 24 órájában áll az utazók rendelkezésére. A 16 négyzetméteres Royal Suite lakosztály külön nappalival és fürdőkáddal van ellátva.
honestcooking.com, tripconnoisseurs.com
Forrás: wikipedia.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.