5 ok, hogy rávedd magad a sportolásra!

Nehezen veszed rá magad a sportolásra? Minden kezdet nehéz, ezért most összeállítottunk egy motiváló listát a sport pozitív hatásairól, amiért érdemes belevágni az edzésekbe! Ha eddig azt hitted, hogy a sportolás csak zsírégetésre és izomépítésre való akkor nagyon tévedsz, hiszen megannyi jótékony hatása van nem csak a testedre, hanem a mentális egészségedre is. Lássuk, mik is pontosan ezek!

Fejleszti a memóriát

Valószínűleg sokunkkal előfordul, néha kortól függetlenül is, hogy egyre könnyebben felejtünk el dolgokat. A feledékenyebb emberek számára így különösen ajánlott a rendszeres sportolás. A Columbia Egyetemen egyik tanulmánya tudományosan is bizonyítja, hogy az edzések fejlesztik a memóriát és segítenek az új dolgok megtanulásában. Különösen a diákok számára fontos a rendszeres fizikai tevékenység, így sokkal jobban teljesíthetnek az iskolában vagy akár az egyetemen is.

pexels-photo-834893.jpeg

Csökkenti a stresszt

A stressz különösen a mai világban szinte már népbetegséggé nőtte ki magát. Ha úgy érzed, hogy kicsit összecsapnak fejed felett a hullámok, érdemes egy edzéssel levezetni a feszültséget, ugyanis a testmozgás legáltalánosabb mentális pozitív hatása a stresszoldás. A túlzsúfolt napirend sem lehet kifogás, hiszen ha nincs időd elmenni edzőterembe, akár otthon is könnyedén mozoghatsz. Manapság rengeteg alkalmazás és videó segít az otthoni testedzésben.  

sport-1.jpg

Növeli az önbizalmat

Az edzés tökéletes módja az önbizalom építésének. Ezalatt nem csak azt értjük, hogy a befektetett munka hatására elégedettebbek vagyunk külsőnkkel - persze ez sem mellékes, - de talán ennél is fontosabb, hogy hétről hétre átlépjük saját határainkat és olyan dolgokra is képesek lehetünk, amikről nem is álmodtunk volna. Az itt megszerzett önbizalmat pedig az élet más területein is alkalmazhatjuk, így könnyebben belevághatunk új lehetőségekbe vagy oldhatunk meg problémákat.

sport-2.jpg

Ellenállóbbá tesz a betegségekkel szemben

Mindenki hosszú és egészséges életről álmodik. A cél eléréséhez már a rendszeres edzés is egy fontos lépés. A testmozgás javítja immunrendszerünket és csökkenti a megbetegedések valószínűségét. A felgyorsult szívverés több vért pumpál, így a vércsere és a sejtek működése és regenerációja is felgyorsul. Az edzés az érfalakra is hatással van, hiszen növeli a feszességüket és a rugalmasságukat, így legyőzhetjük a magas vérnyomást és a trombózisveszélyt.

pexels-photo-221210.jpeg

Boldoggá tesz!

Szintén tudományos kutatások bizonyították, hogy az edzés által a test több endorfint bocsát ki, amely a boldogság és eufória érzéséért felel. Az edzések a klinikailag depressziós emberek tüneteit is enyhítik, ezért érdemes a szorongással küzdő vagy a szomorúbb embereknek több időt eltölteniük sportolással. Elég heti néhány 30 perces edzés a pozitív hatás eléréséhez.

pexels-photo-214574.jpeg

Forrás: simplemost.com

A bejegyzés trackback címe:

https://mixie.blog.hu/api/trackback/id/tr1913642366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Mixie

Facebook oldaldoboz

Friss topikok