A világ legextrémebb metróállomásai!

Mindannyiunkban él a kép az unalmas, kopár vagy éppen nyomasztó metrómegállókról, ahol az ember inkább gyorsan próbál áthaladni, hogy minél előbb a felszínre érjen. Pedig a világ egyes országaiban rengeteg különleges építészeti remekművet találhatunk, ahol érdemes megállni a rohanásban. Mutatjuk a világ legkülönlegesebb metróállomásait és vonalait!

Nápoly, Olaszország

A Nápolyban található Toledo megálló 2012-ben nyitotta meg kapuit az utazóközönség előtt. Az 50 m mélyen található állomás a város legmélyebben fekvő metrómegállója. Ennek köszönheti kialakítását is, hiszen mindenhol a fény és a víz kapta a főszerepet. Meg kell említenünk az University of Naples megállót is, ami neon színeivel szintén kitűnik az átlagos metrómegállók közül.

bookingnaples.com, telegraph.co.uk, e-architect.co.uk

Moszkva, Oroszország

A moszkvai metró szemet gyönyörködtető állomásai 1935-ben épültek. A ma már összesen 333 km hosszú hálózat jól szemlélteti a korabeli szocialista felfogást. Az óriási domborművekkel, freskókkal, csillárokkal és szobrokkal ellátott vonal inkább hasonlít egy bálteremhez, mint egy metróállomáshoz.

cnn.com, traveller.com.au, creativevisualart.com

Avtovo állomás, Szentpétervár, Oroszország

Moszkvához hasonló szemlélet uralkodott Szentpéterváron is, amikor a fővároshoz képest 20 év késéssel megépítették a helyi metrót. Az 1955-ben épült hálózat színpompás Avtovo állomása kétségtelen a legszebb metrómegállók közé tartozik. 

visit-saint-petersburg.ru, bestourism.com, fotostrasse.com

Fényalagút, Sanghaj, Kína

Sanghajban nem is a megálló, sokkal inkább maga az alagút az igazán érdekes. A Bund negyedben található szakaszon ugyanis különböző színes lámpákkal borították be az alagutakat, így áthaladva igazán mesebeli fényjátékban lehet részünk. Annak ellenére, hogy az alagút ma már inkább turistalátványosság, mint közlekedési útvonal, mindenképpen megéri egyszer megnézni.

atlasobscura.com

Stockholm, Svédország

A svéd főváros metrójának állomásai szintén fantasztikus művészeti alkotások. Az ember úgy érezheti, mintha különleges barlangjáratokba csöppent volna, amit különböző sejtelmes fényekkel világítanak meg. Egyes megállóknál pirosra festett falak, freskók, szobrok és más művészeti alkotások fogadják az utazóközönséget. Az biztos, hogy itt nem unalmas a metrózás!

forbes.com, twistedsifter.com, theculturemap.com

Arts Et Métiers megálló, Párizs, Franciaország

Kétségtelen, hogy a világ egyik legnagyobb metróhálózata Párizsban van. Bár az állomások többsége ma már nincs a legjobb állapotban, azért vannak kivételek is. A Conservatoire National des Arts et Métiers múzeumról elnevezett megállót 1994-ben egy belga művész tervezte. A megállót Jules Verne fantasztikus találmánya inspirálta a Némó kapitányból, így belépve tényleg úgy érezhetjük magunkat, mintha egy óriási tengeralattjáróban járnánk.  

ontheluce.com

Olaias megálló, Liszabon, Portugália

1998-ban Liszabon adott otthont a Világkiállításnak, ami több mint 11 millió érdeklődőt vonzott a városba. A hatalmas tömeg szállítására így szükség volt egy új vonalra. Az új megállók közül kétségtelen, hogy az Olaias a legszebb, ahol a színes panelek és az üvegfelületek váltakozása lenyűgöző látványt nyújt.

trekearth.com, insideinside.org

Formosa Boulevard megálló, Kaohsziung, Tajvan

A Taiwanban található Formosa Boulevard megállóba belépve úgy érezhetjük, mintha egy hatalmas középkori üvegablakokkal bevont katedrálisba érkeznénk. Az 4,500 üvegpanelt tartalmazó alkotás, egy olasz designer, Narcissus Quagliata munkáját dicséri.

metro-21.JPGwikimedia.org

A bejegyzés trackback címe:

https://mixie.blog.hu/api/trackback/id/tr1913595117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kbalazs · http://www.chinabiz.hu 2018.01.24. 10:02:25

A legextrémebb metróállomások között semmi keresnivalója a kínai, folyó alatti alagútnak. Nem metróhoz kapcsolódik, nem állomás és a cikkben szereplő megjegyzéssel ellentétben eleve turistalátványosságnak szánták.
Drágább átmenni rajta mint áttaxizni a folyó másik oldalára, ez is mutatja, hogy nem része a tömegközlekedésnek.

Hirdetés

Mixie

Facebook oldaldoboz

Friss topikok